link

stop looking behind. but start looking in front .

This gonna be my first time udating my bloggie without having my bath. Nampak sangat aku baru bangun, ya ya ya, memang aku baru bangun. And now sekarang pukul 1.04 and aku baru bangun =..=",. Mestilah terlajak, dah pagi tadi hujan (alasan je)
Soooooo enough talking bout my lazyness =..=" because i want to talk my dissapointment  upon myself T.T. Mana xkecewa bila tengok result which xada langsung A's!!!!  Pecah luluh berkecai my heart into a billions pieces!!!!! isk isk isk T.T. but whaat to do. nothing can change my SPM even aku menangis macam gaban, sampai aku buta pun! result SPM aku will be the same. WAAAAAAAAAA!!!! isk isk isk :'(. After taking my result kawan aku nak belanja makan kat tempat kerja dia sebab masa tu dia nak amik service charge dia. Since aku menumpang sekaki dalam kereta kawan aku ni, sooo terpaksa la ikut and in the same time, orang belanja!! siapa xnak worr!!!><. After makan makan, chat a lil bit, than kita orang balik. Aku balik je rumah aku terus kurung diri aku dalam bilik. Betul!!! aku balik aku terus bukak lagu kuat kuat and menyepikan diriku dalam bilik. And aku nangis, and nangis, and nangis, easy to say i cry all of my tears out. Aku rasa sekarang retina aku dah kehabisan garam untuk membuat air mata untuk aku rasanya :D
Soooo, aku berkurung dalam bilik for 3 days without any food and water. seriously aku cakap. For 3 days tu, aku langsung xmandi sebab xlarat nak bangun. Mana xnya, dah la xmakan, minum pun x. Masuk hari ke-4, mr.starsky, dah start memujuk aku macam orang gila dah. Dengan perasaan simpati, aku terima la pujukan dia. First dia suruh aku mandi, then suruh aku solat (baik nar ! ). After that dia suruh aku tunggu kat bawah. Aku punya la memikir buat apa la dia suruh aku tunggu aku kat bawah =..=". Suddenly my phone bunyi .Fine dia call. Then dia suruh aku kuar terus masuk dalam kereta. fine. Aku buat. Lerrrrr! Rupanya dia belikan aku nasi goreng U.S.A with apple juice. Alahai! cair hati aku :$. Then suddenly je aku baring atas riba dia.Sakit tu memang sakit hati and in the same time aku baring atas hand brake dia T.T.  But that time aku memang need someone to comfort me. I do have my family. But they are not there when i need them because they keep looking down upon my efforts for 2 years and they didnt give me any moral support after what i get for SPM. Sooooo only with mr.Starsky i can get some love and comfort where even my family cant give to me. So while i was lying on his lap, he comforts me, give some motivate and he says to me "there is no use for you to look for past, because now is your time to look forward for your future". After he say that it does really really gives me hope to further my studies in no matter what course im taking. Becaause no matter what course im taking, it will still make me a success woman XD.
Sooo the next day which is sunday. My mom wake me up at around maybe around 7.30 in the morning. She told me " dah bangun, nanti ikut abang ngah pergi uitm for carnival dia orang". Then aku mengeliat, and then xpasal pasal kena tepek ngan mak aku "kakak !!! cuba elok elok sikit ! Tula!! menipu mama untuk dua tahun !! sebab tu result macam tu !! ". Sedih gila bila mak aku cakap macam tu. Yela, i thought bila ada oppurnity macam nie bagi la support ke apa kan.  Ini x. Padahal apa benda yang aku tipu dia pun aku xtahu. Setahu aku tuition semua aku pergi, xpernah ponteng tuition T.T. sedih doeh. But i need to be strong to teruskan impian aku untuk berjaya !!!

Sooooo, i went to uitm with my bro's friend. Reach uitm, we need to check for our qualifications for our courses. so i check mine, and no science course for me, except for business, accountacy and also arts ~
errrr...kinda sad.because i really really wan t to further my studies in science because i already that thing for 2 years and my passion is really really in science. But what to do, kena la accept. Then, ting ting ting !!the cahaya of  on the way for success is ringing !!hahah!! come to mamah ! hahah XDD. Bunyi tersebut adalah "hey iqbal ! ini ke adik awak tu ! " hahaha XDDDD.Dia adalah lecturer kepada abang aku and dia menawarkan aku for public admin and he willing to interview me on the spot !!!! i was like !! BOOOYYYYAAAAHHH!!! XDDDD

sooo he interviewed me and he say " u have the potential for becoming a lawyer, come back here on april and we put u in uitm, and u can start your study here by june ". By the time he say that, aku rasa macam nak peluk peluk jew pak cik tua tu! hahahah! but time tu aku kena control cun XD. soo i say thank you.
sooooo, this june i gonna have public admin for my diploma and law for degree ^^. But i have to say, im still waitting for my matrix and my form 6, Because no matter what. Im not giving up to further my studies in science ^^
"no matter how u fall, u need to work on to raise up" 

No comments:

Post a Comment

hey hey!!!!do leave some comments about this noob blog!!!